fbpx
notino popust

Spider-Man: Putovanje Kroz Spider-Svijet recenzija

spider-man-putovanje-kroz-spider-svijet-featured-v1
Cinestar

Nastavak filma ‘Novi Svijet’ je još ambiciozniji, avanturističkiji i vizualno očaravajući od svog prethodnika – a srce mu je jednako ispunjeno.

Od 2002. godine, postojale su tri live-action franšize Spider-Mana, s različitim glumcem koji je igrao glavnu ulogu Petera Parkera u svakoj. Najnoviji od osam filmova uživo čak je okupio tri Petera da dijele veliko platno i utjelovljuju meme sa Spider-Manom koji pokazuje prstom. Dodajte na to dva unosa Venoma, meme koji je Morbius, i jedno animirano remek-djelo, Spider-Man: Novi Svijet, i imate puno Spider-Manovih ili Spider-pridruženih putovanja u kina u protekla dva desetljeća. Na sve to, trenutno živimo u dobu multiverzuma superherojskih filmova: MCU-ov trenutni niz filmova i TV emisija nosi ime upravo ovog koncepta paralelnih svemira, dok DC Films izdaje svoj vlastiti multiverzalni blockbuster samo dva tjedna od sada.

Drugačija superherojska priča

U ovu poplavu Spider-Man i multiverzalnog sadržaja dolazi nastavak filma Novi Svijet (Into the Spider-Verse), poznat kao Putovanje Kroz Spider-Svijet (Across the Spider-Verse). Mogli biste očekivati da Putovanje Kroz Spider-Svijet, koji dolazi manje od dvije godine nakon izdanja Spider-Man: No Way Home, izgubi nešto od noviteta svog prethodnika u pretrpanom polju superherojskih filmova. Ali to nije problem za tim odgovoran za nastavak Oscara nagrađenog filma Novi Svijet. Scenaristi-producirati Phil Lord i Chris Miller, zajedno s novim scenaristom Dave Callahamom (Shang-Chi i legenda o deset prstenova) i triom novih redatelja (Joaquim Dos Santos, Kemp Powers i Justin K. Thompson), osigurali su da je nastavak prepun iste kreativne energije koja je original učinila instant klasikom.

Baš kao što je to učinio Novi Svijet prije njega, Putovanje Kroz Spider-Svijet koristi poznavanje publike sa Spider-Manom kao stalni izvor humora. Ali također regrutira te Spider-trope da bi pomogao u vođenju svoje frenetične, multiverzalno-skačuće priče koja podiže svoju razinu i ambiciju na bezbroj načina. Sada godinu dana stariji, Miles Morales (kojem daje glas Shameik Moore) suočava se s većim izazovima i puno više Spider-ljudi dok navigira svojim dvostrukim životom kao srednjoškolac i nastajući superheroj. Dok je prvi film doveo pet Milesovih multiverzalnih kolega u njegov svijet dok je postao vlastiti Spider-Man Brooklyn, Putovanje Kroz Spider-Svijet šalje Milesa u alternativne dimenzije prepune novih mogućnosti.

Središnji likovi i njihovi izazovi

Prije nego što se uhvatimo u koštac s Milesom, film usmjerava svoju početnu sekvencu na Gwen Stacy (Hailee Steinfeld). Nakon povratka u svoj svijet, Spider-Woman se bori s vlastitim borbama kako bi navigirala svojim samotnim životom na Zemlji-65 dok njen otac, kap. George Stacy (Shea Whigham), nastavlja loviti superheroja za kojeg ne shvaća da je njegova kćer. Putovanje Kroz Spider-Svijet pozicionira Gwen kao nešto poput drugog vodećeg lika, predstavljajući drugo poglavlje Milesove priče djelomično iz njezine perspektive i dodjeljujući joj potpuniju pozadinu u procesu. (Otvaranje također funkcionira kao pregled onoga što možemo vjerojatno očekivati od animiranog spin-offa Spider-Woman, koji je nedavno proizvoditeljica Amy Pascal najavila da je u radu – kao i film uživo o Milesu Moralesu.)

Kroz Gwen smo upoznati sa Spider Society, elitnom postrojbom Spider-bića koju predvodi Miguel O’Hara (Oscar Isaac). Ova grupa se veže na događaje iz Spider-Man: Novi Svijet, jer preuzimaju na sebe da održe tkaninu multiverzuma zajedno protiv prijetnji poput Spot-a (Jason Schwartzman), prvotno neupadljivog zlikovca koji koristi moć Super Collidera da bi pojačao svoje sposobnosti manipulacije međudimenzionalnim portalima na svom tijelu.

Na Gweninoj Zemlji-65, film također pruža prvi ukus koliko se njegova animacija razvila od posljednje rate, čak i nakon što je preoblikovala industriju prema svojoj slici. Dok je Novi Svijet miješao anime stilove Peni Parker i estetiku Looney Tunes-a Petera Porkera u dominantni animacijski stil koji se koristi za razlikovanje Milesovog Brooklyna, Putovanje Kroz Spider-Svijet koristi svaki svemir da odrazi svog odgovarajućeg heroja, čineći svako jedinstveno okruženje kao produžetak svojih likova.

Svaki svijet je novo platno za umjetnike iz Putovanje Kroz Spider-Svijet s kojima mogu eksperimentirati, a koristi se šest različitih stilova animacije na pametan i često zadivljujući način. Gwenin svijet prikazuje stil u boji vodenih boja nadahnut naslovnicama stripova koje je stvorio su-stvoritelj Spider-Gwen, Robbi Rodriguez; izgleda kao živo slikarstvo i odražava Gwenine emocije. Mumbattan, nadahnut stripovima iz 1970-ih u Indiji, je križanac između Mumbaia i Manhattana koji služi kao dom Pavitru Prabhakaru (Karan Soni). New London, dom za Hobieja Browna (Daniel Kaluuya), sastoji se od slika sastavljenih u kolažu u stilu posvete londonskoj punk sceni iz 1980-ih. Nueva York, domaće tlo Spider-Mana 2099. Miguela O’Hare i HQ Spider Society-a u filmu, je tehnološko-futuristički prikaz New Yorka koji crpi iz ilustracija Syda Meada. Stalne promjene u stilovima animacije i promjene u postavkama dodaju nove dijalekte vizualnom jeziku franšize dok tim za vizualne efekte Sony Pictures Imageworks nastavlja pretvarati stripove u filmove s iznimnom fluidnošću.

Vrijeme provedeno s mnogim novim Spider-ljudima u filmu je kratko s obzirom na to koliko je terena potrebno pokriti, ali svaki lik ipak ostavlja trajan dojam zahvaljujući osobnosti koju su im udahnuli njihovi dizajni i gluma. Uz glavne dodatke Jessica Drew (Issa Rae), Ben Reilly (Andy Samberg), Hobie, Pavitr, i zastrašujući O’Hara, svaki Spidey koji se predstavlja u sporednoj ulozi ostavit će vas željne da saznate više o njima. (Čak i, ili možda posebno, Spider-Cat koji se pojavljuje samo na trenutak.) No njihovo je vrijeme ograničeno iz dobrog razloga, jer Putovanje Kroz Spider-Svijet ostaje čvrsto na tlu usredotočujući se na Milesa, Gwen i njihove obitelji.

Milesov evoluirajući odnos sa svojim roditeljima, Rio (Luna Lauren Vélez) i Jeff (Brian Tyree Henry), još uvijek služi kao životna krv filma dok se sve više i više krije iza svog tajnovitog dvostrukog života. Čak i uz sve šale koje proizlaze iz samosvjesnog Spider-humora, neki od najsmješnijih trenutaka dolaze iz situacija u kojima je Miles samo petnaestogodišnji dječak, bilo da ga njegovi roditelji grde pred prijateljima i obitelji ili trpi sastanak s mamom, tatom i savjetnikom na fakultetu.

Putovanje Kroz Spider-Svijet nadmašuje očekivanja, a pritom unapređuje i proširuje granice onoga što je moguće u animiranom filmu. Ako je prvi film bio o tome da se prihvati uloga Spider-Mana, ovaj je nastavak o tome da se nosi s tim, bilo da to znači napredovati kao heroj ili jednostavno uspjeti u životu kao tinejdžer.

Tihi trenuci i složene emocije

Tihi trenuci, poput onog kad Miles i Gwen provode vrijeme na vrhu Williamsburgh Savings Bank Towera, gledajući na obrnuti panoramski pogled na New York dok vise naopako zajedno, ostavljaju neke od najtrajnijih dojmova. U pričama o Spider-Manu, život i borbe Petera Parkera uvijek su bili jednako važni, ako ne i važniji, od avantura maskiranog heroja, a ta tradicija živi dok Miles prolazi kroz vlastite kušnje.

Pogled na širu sliku

Iako Putovanje Kroz Spider-Svijet nudi mnoštvo čarobnih Spider-ljudi i privlačnih alternativnih dimenzija, film odlično funkcionira kao nastavak jer nikada ne gubi iz vida Milesovu središnju priču o odrastanju i njegovo istraživanje onoga što ga čini jedinstvenim u društvu cijelog Spider društva. Film se na pametan, meta način bavi tim pitanjem dok Miguel Milesu objašnjava definitivne “kanonske” događaje koji su nepromjenjivi kroz vrijeme i prostor i opasnost koja nastaje kada se ti ključni trenuci mijenjaju. Ta ideja povezuje Milesa ne samo s ostalim animiranim Spider-ljudima u franšizi, već i s konceptom i povijesti Spider-Mana u cjelokupnosti lika.

Izazovi multiverzuma

Previše multiverzum filmova koristi koncept paralelnih univerzuma jednostavno kao sredstvo za postizanje cilja, narativni uređaj koji može savijati narativna pravila da bi vratio likove u život, prenijeo ih u čudne nove svjetove, ili, u slučaju No Way Home, okupio tri generacije Spider-Mena u ugodnom reunion specijalu. No, u nekim od iznimnijih naslova u žanru, poput Putovanje Kroz Spider-Svijet ili još jednog oskarovca, Sve Svugdje Sve odjednom, narativni uređaj ima veći cilj istraživanja korijena onoga što nekoga čini jedinstvenim kada postoji beskonačno verzija njih diljem multiverzuma.

Čekajući nastavak

Za Milesa, odgovor na pitanje tko postaje morat će pričekati neki drugi dan. Putovanje Kroz Spider-Svijet završava s okrutnim cliffhangerom, ali i obećanjem da će priča uskoro nastaviti u Beyond the Spider-Verse. A ako je sljedeće poglavlje Milesove priče slično prethodna dva, Sony Pictures Animation će dodati završne detalje na još jedan Spidey klasik.